zondag 24 oktober 2010

Concert Anika Moa in Tauranga



Vlak voor mijn reis in 2008 maakte ik door een tip van Arnica via onderstaande clip kennis met de muziek van Anika Moa. In het toeleven naar die reis heb ik dit filmpje, dat in Amsterdam is opgenomen, talloze keren afgespeeld. De CD "In swings the tide" was toen net uit en die heb ik als souvenir meegenomen. Sindsdien is het een wens van me haar ooit live te zien optreden.
Ik kon m'n geluk dan ook niet op toen ik vlak voor mijn reis een aankondiging zag van een tour door het hele land, met data die tussen mijn aankomst en vertrek lagen. Na enig gepuzzel bleek zondagavond 24 oktober in Tauranga (ongeveer anderhalf uur rijden bij Arnica vandaan) de beste optie.
Het was echt een heel bijzonder concert. Geen grote concerthal, maar een sport/muziekcafe met tafeltjes en heerlijke zitbanken. Toen we op de tijd die op de kaartjes stond binnenliepen was er nog helemaal niemand. We hebben ons toen maar op de beste plek, een zitbank met recht zicht op het podium, genesteld en ons een tijd lang afgevraagd of Anika Moa misschien toch minder bekend en geliefd was dan wij dachten. Maar langzaamaan druppelde er toch steeds meer mensen binnen en uiteindelijk was het niet vol, maar wel gezellig druk. Behalve dat ze prachtig kan zingen was ze ook nog erg grappig tussen de nummers door. Echt een heel mooi, puur, en prettig gestoord mens.
Na de show de nieuwe CD gekocht en ik vroeg of deze misschien gesigneerd zou kunnen worden. Als ik even zou wachten zouden ze het achter gaan vragen, maar toen stonden we ineens oog in oog met Anika die heel relaxed was komen aanwandelen. Dus even later stonden we met ons hoofd nog vol van de muziek en met twee gesigneerde CD's weer buiten. Een superavond!





1 opmerking:

Frank zei

Meet your heroes.
Goed bezig!