zondag 31 oktober 2010

Abel Tasman track


Zondag heb ik een trip gemaakt met de toepasselijke naam "Slice of paradise". 's Ochtends vroeg vanuit Nelson met een bus naar Marahau, aan de rand van het Abel Tasman national park. Van Marahua naar het noorden strekken zich groene heuvels uit, met goudgele en witte stranden en blauw en groen water. Paradijs is echt niet teveel gezegd.
Met een watertaxi ben ik langs de diverse baaien geweest en uiteindelijk in Tonga Quarry afgezet om een stuk van de Abel Tasman track te lopen naar Torrent Bay. Ik kon kiezen tussen twee of vier uur wandelen, heb voor de lange optie gekozen. Dat was wel een strak plan, want ik had daarbij maar een kwartier speling tot de laatste optie om terug te gaan met de watertaxi. "Don't muck about too long for photos" zei de schipper en ik moest beloven dat ik er tempo in zou houden. Geen spijt van gehad, want het was echt een schitterende wandeling en ik heb nog best wat foto's kunnen maken. Uiteindelijk was ik een half uur voor de komst van de watertaxi in Torrent Bay en heb nog heerlijk een tijdje mijn voeten af laten koelen in de branding.




Torrent Bay, eindpunt van mijn wandeling

Geen opmerkingen: