donderdag 8 oktober 2009

Amsterdam- Hong Kong - Auckland


Oktober 2009, mijn 4e reis naar Nieuw Zeeland. Net als vorig jaar zal ik proberen weer wat plaatjes en verhalen te delen via dit blog.
Het eerste bericht kan ik eigenlijk overnemen van vorig jaar, weer met Cathay Pacific gevlogen, zelfde tijden, zelfde vluchtnummers en dezelfde goede ervaring. Ook nu weer een half uur vroeger dan het schema in Auckland geland, deze keer was er wel direct plek en binnen 20 minuten was ik de paspoortcontrole door en stond ik bij de bagageband. Daar ging het even iets minder, het duurde heel lang voordat mijn koffer eindelijk langskwam en in de tussentijd was ik al besnuffeld door de Beagle en aangewezen als verdachte van het vervoeren van verboden vruchten. Vanwege het kwetsbare eiland-ecosysteem is men hier panisch voor plantaardig en dierlijk materiaal, en terecht wat mij betreft, alleen had ik toch echt niets bij me. Gelukkig geloofden ze dat en hoefde ik niet al m'n spullen uit te pakken.
Geen weerzien met Arnica bij de gate, zij moest werken in Coromandel. Dus had ik een shuttle geregeld en rond half 11 wandelde ik de kliniek in Coromandel binnen. En dat voelde wederzijds zo vertrouwd dat ik al gauw volledig meedraaide in het dagelijkse leven daar. Er lag een hond klaar om gesteriliseerd te worden, na afloop mocht ik haar chippen. Ben mee geweest naar een ziek paard dat op de been geholpen moest worden en 's avonds na het eten kwam er nog een oproep voor een koe die moest kalven. Ook daar mocht ik helpen, het was een moeizame bevalling en dmv kettingen aan de poten moest het kalf de wereld in getrokken worden, dat heb ik mogen doen. Een heel bijzondere ervaring en gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Niet echt wat je zou plannen op de aankomstdag na zo'n lange reis, maar het was echt weer als vanouds en ik heb er met volle teugen van genoten. Ik was ook voldoende afgedraaid om de eerste nacht goed te slapen, heb niet echt last van het tijdverschil.

Geen opmerkingen: