vrijdag 7 november 2008

Lake Matheson


Nadat ik een beetje was bijgekomen van de enerverende tocht over de gletsjer was er nog een heel stuk van de middag over en het was nog steeds stralend weer. Het leek me zonde om daar niet nog op de een of andere manier van te genieten, dus toen ik een shuttle zag staan met een bordje Lake Matheson ben ik maar eens gaan informeren of dat wat was. Het busje kon me naar Lake Matheson brengen en daar zou ik dan in ruim anderhalf uur omheen kunnen wandelen en vervolgens met het busje weer terug. Leek me een mooie besteding van de middag en dat bleek zeker zo te zijn.
Deze wandeling is precies wat ik zo prachtig vind aan Nieuw Zeeland, ik wandelde door een bos waar ik om de paar meter met verbazing naar weer een andere variant van de ontluikende varen keek, om vervolgens door een opening in de begroeing een prachtig uitzicht had op het meer met de besneeuwde bergen op de achtergrond. Op een windstille dag vormt het meer een spiegel waarin de bomen en de bergen te zien zijn. Vanmiddag waaide het echter net teveel om dat effect te krijgen, maar het was nog steeds prachtig.




Geen opmerkingen: