zaterdag 25 oktober 2008

Amsterdam- Hong Kong- Auckland, 18.000 km

De komende drie weken zal ik mijn blog gebruiken om verslag te doen van mijn vakantie in Nieuw Zeeland, een iets groter eindje om dan de fietstochtjes die ik normaal hier plaats.
De vliegreis is prima verlopen en ondanks dat het een lange zit is (25 uur in de lucht), is het me toch weer meegevallen. In Hong Kong had ik ruim 7 uur overstaptijd, lijkt lang, maar ik was blij dat ik even kon wandelen na ruim 12 uur zitten. Er is ook altijd genoeg te zien en doen op zo'n enorme luchthaven. In een verborgen hoekje vond ik op een gegeven moment een rijtje loungestoelen met uitzicht op de startbaan, daar een tijdje gezeten en gekeken hoe het ene na het andere toestel vertrok. En uiteindelijk was het voor mij ook tijd om weer verder te gaan.
Het tweede deel van de vlucht verliep ook zonder bijzonderheden, we landden zelfs eerder dan gepland. Helaas waren ze duidelijk nog niet toe aan onze aankomst en heeft het vliegtuig ruim 20 minuten moeten wachten. Bij de douane was er ook een behoorlijke file (iemand voor me die 2 jaar wilde komen werken in Nieuw Zeeland, maar onvoldoende Engels sprak om de beambte te begrijpen die haar probeerde uit te leggen dat ze het land niet in kon zonder een formulier in te vullen, het huilende kind dat ze op haar arm had hielp ook niet echt.)
Maar goed, ruim een uur nadat ik geland was, kwam ik dan toch uit de gate rollen en was het een geweldig weerzien met Arnica. Ik rolde zo haar leven weer binnen: op weg naar huis al een kleine operatie meegemaakt op een kalfje van bekenden. In ruil daarvoor kwam er een zak met 4 forellen uit de vriezer, twee daarvan werden onderweg alweer uitgedeeld aan collega's (gewoon een gezonde ruileconomie, veel beter dan dat kredietgezeur bij ons).
Ik kan niet anders zeggen dan dat het weer heerlijk is om hier te zijn!

Geen opmerkingen: