zaterdag 27 september 2008

Avondrondje door de polder, 12 km

Van alle mooie ritjes die te maken zijn in de omgeving zijn de polderrondjes op dit moment toch wel mijn favoriet. Vandaag was het een heerlijke nazomerse dag, misschien wel de laatste van het jaar, dus voor de zon was verdwenen ben ik er gauw nog even op uitgetrokken. Omdat ik net een week ziek ben geweest heb ik me maar niet direct aan een lange tocht gewaagd, de rand van de polder ten oosten van Leiderdorp leek me een mooie bestemming.
Dat was absoluut geen slechte keus, het laatste avondlicht leverde prachtige plaatjes op. Ik heb een hele tijd staan genieten bij een veld rietpluimen aan de rand van het water. Geen wolkje te bekennen, alleen wat uitgewaaide condensstrepen van vliegtuigen die reflecteerden in het donkere water en prachtig oplichtten toen de zon bijna onder was.



Geen opmerkingen: