zaterdag 28 juli 2007

Rondje Koudekerk aan den Rijn, 24 km

Gister heb ik een nieuwe functie toegevoegd: in de kolom links onder "Alle tochten" kun je op een richting klikken om alle tochten te zien die ik in die richting heb gemaakt.
Het oosten ontbrak nog, dus vanavond was dat mijn doel. In Leiderdorp het jaagpad langs de Oude Rijn opgegaan en dat gevolgd tot Koudekerk aan den Rijn. Vlak voor Alphen afgeslagen de polder in. Een smal pad, verboden voor gemotoriseerd verkeer, sloten aan weerszijden en geflankeerd door rijen knotwilgen en andere bomen. Echt prachtig.
Deze route heb ik eerder ook wel gefietst, maar ik was vergeten hoe mooi het daar is. Er zijn nog meer wegen door deze polders, dus er zijn veel varianten te bedenken op dit rondje, korter of langer.
Molen in de Lagenwaardse polder

Geen opmerkingen: