zondag 22 juli 2007

Rondje duinen, 35 km

Toen ik vertrok twijfelde ik nog tussen twee opties: dicht bij huis blijven en een rondje maken langs de rand van de stad, of toch wat verder richting de kust (Katwijk, door de duinen naar Noordwijk en dan terug naar Leiden). Stevige wind en grote stapelwolken maakten die laatste optie minder aantrekkelijk, maar de wens om de zee en de duinen te zien won het toch.
Op het moment dat ik de knoop doorhakte was ik de weg die ik normaal naar Katwijk volg al voorbij, door middel van de bordjes kwam ik er toch, maar via een route die ik nog nooit eerder heb gereden. Deels mooi langs het water, maar ook over troosteloze industrieterreinen.

De duinen tussen Katwijk en Noordwijk waren prachtig, groener dan ik ze ooit gezien heb. Misschien is de vele regen van de afgelopen weken dan toch nog ergens goed voor geweest. Net toen ik foto's aan het nemen was vielen er een paar spatten uit een donkere wolk, maar dat zette gelukkig niet door en ik ben weer helemaal droog thuisgekomen. Mooie tocht, maar ik vind het altijd wel jammer dat het stukje door de duinen maar zo'n klein deel er van is.

Duinen tussen Katwijk en Noordwijk

Geen opmerkingen: